Dag 8 - Berätta om tre av dina favoritband

Alltså om vi ska prata om sådana band som jag älskade gränslöst och liksom youtubade varje dag när jag var typ 14 så är det här absolut topp tre;
Broder Daniel
Jag lyssnade som mest på bd vintern 08/09 tror jag, och det var verkligen en sånt där löjligt stark tonårsförälskelse. I somras fick jag se Henrik Berggren live och det var så himla himla bra. Det var skönt att få bli 15 år igen.
My Chemical Romance
Alltså, ja. Man var ju nästan tvungen att älska detta runt åren 07/08. Fortfarande ett av de band jag helst av allt vill se live innan jag dör! tyvärr är den nya musiken kass, men en gammal goding som Three Cheers For Sweet Revenge får fortfarande mitt inre att skrika liksom.
Tokio Hotel
Det här, det här är riktiga grejer! All min kärlek år 2008 gick till detta band, och såklart mest till frontmannen Bill Kaultiz. Gud, det var så mycket hat kring detta band då! Antingen skulle man HATA till 100% eller så älskade man allt och tog emot dem med öppna armar. Kan ju även tillägga att låtar som Rette Mich fortfarande får mig att rysa, och jag kan säkert hela Schrei-skivan utantill <3
Men, om vi ska prata om nutida band jag tycker om idag så är nog dessa i topp just nu!
Mogwai
Placebo
Joe Hisaishi (gör mycket av musiken till Hayao Miyazakis animefilmer)

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: