UMEFOLK 2011

En av höjdpunkterna med att bo i Umeå är att vi har grymt bra utbud av festivaler och musik. Umefolk är en av dom, och något jag har gått på varje år sedan jag var liten! Fokuset ligger alltså på folkmusik från olika delar av världen, men speciellt då svensk folk. Jag hade turen att hitta en bekant till mig i danslogen som var riktigt duktig på folkdans också, han hjälpte mig återupplivade mina ringa kunskaper i shottis och polska! Ni som dansat folkdans tidigare vet nog hur roligt det är att dansa med någon som verkligen kan föra ordentligt, jag var helt slut efteråt!
Det bra med umefolk är att man har alltid så grymt kul, så mycket spännande har hänt genom åren och iår var kanske ett av de bästa åren nånsin, eftersom jag återförenades med några av dom jag umgicks med det året för fyra år sedan, då allt började hända och då mitt liv tog fart. Tack världens finaste vänner.
Jag har iallfall dansat sönder mig sönder och samman till klezmermusik, har nu i efterhand hittat åtta blåmärken på ben/höfter/och UNDER mina fötter, ätit väldigt lite mat, och väldigt mycket socker och fett. Vid sextiden somnade jag i en skranglig tältsäng hemma hos Kasper, och nu är jag otroligt trött och sliten.
Jag har haft en grymt rolig helg iallafall, hoppas att ni har haft det samma!

Kommentarer
Postat av: elli

helt klart bästa året!! :D

2011-02-28 @ 20:42:12
URL: http://ellaolivia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, folkmusikfestivaler är så härliga! Finns en på Korrö i Småland med och där är så himla mysigt!

2011-02-28 @ 20:44:11
URL: http://chasingfireflies.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: