SMARTA UNDERBARA CLARA!

"Jag älskar som bekant att rita, sy, pilla, baka, pyssla, fixa, skriva och dutta. Det mesta kan jag inte utan hittar på när jag gör det. Som med tecknandet till exempel. Det är inte så noga det där med perspektiv. Det är roligast att rita när man struntar i sånt. Bara tecknar alla gubbar man känner för. Och det är roligast att sy när man struntar i att sicksacka. Det är roligast att laga mat på en höft och det är roligast att sminka sig lite hur som helst istället för som man ”ska” göra. Speciellt när man inte kan något annat. Hur ska man annars lära sig?

Jag minns en stackare i min klass som satt ett helt år med sin teckning i bilden. Ritade ett streck och suddade. Ritade ett nytt och suddade igen. Hon var duktig men tavlan blev aldrig färdig och hon fick också med nöd och näppe godkänt. Jag kan vara likadan och därför ritar jag alltid med tusch direkt. Så att jag inte kan sudda och ångra mig. Vad är det som gör att vi människor är så ängsliga att vi ibland slutar utvecklas helt? Innan vi ens har börjat se något resultat slänger vi novellen/tröjan/teckningen/mattetalet/uppsatsen i papperskorgen. Istället för att köra på i 180 och i alla fall få ett resultat. Någonting att utvärdera och lära sig av?"

Något fint och tänkvärt, skrivet av Clara!


Kommentarer
Postat av: Karre

Ja! Men hennes kommentar om våldtäktsgrejen var episkt vettigt.

2011-01-08 @ 21:24:21
URL: http://thenightshift.blogg.se/



Namn:

E-postadress:

Blogg: