ÄNNU ETT NYTT HÅRPROBLEM, ÅTERIGEN

Idag är det min första lovdag, fast jag är hemma och stresspluggar till alla slutprov och sista-minutenuppgifter. Igår köpte jag en mörkbrun hårfärg också, och har nu färgat om mitt äckliga orangebruna hår. Såklart (som alltid när jag gör något med mitt hår) så blev det såklart fel, denna gång för mörkt! Men det är ändå bättre än det tidigare för nu är det inte rött längre! Men mörkt, det blev det tyvärr.

Just nu sitter jag med en inkletad halv burk hårinpackning för att få det att bli en aning ljusare. Nån av er kanske har något bra tips på hur man drar ut hårfärg ur håret lite snabbare?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tvätta tvätta tvätta tvätta

2011-06-02 @ 14:38:20
Postat av: Candy

Budgetbalsam, det billigaste du kan hitta. Ju billigare det är desto mindre lägger tillverkaren på ingredienser som bevarar hårfärg, typ mineraler och sånt. Därmed också ännu lättare att få ut färgen ur håret. Efter det kommer nog ditt hår att vara ganska slitet kan jag tänka mig, så då kan du köra på "riktig" inpackning igen samt vara sparsam med tvätt. Skulle i nuläget inte tvätta tvätta tvätta som personen ovan. Bara använda budgetbalsam. Gärna med en plastpåse över håret och ännu mera gärna i bastun, för värmen hjälper till att dra ut skiten.

2011-06-02 @ 16:36:33
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Jeny

Duscha typ varannan dag, så kommer det bli ljusare efter en vecka, kanske en och en halv. (Ett tips för att det inte ska bli fel med färgtoner osv när man färgar håret, är att köpa en "ren" färg. Typ nr 100, 200, 300, 400 etc. De kan även heta 10, 20, 30, 40, 50 etc. Detta är "rena" färger utan andra färgtoner. Jag fick t.ex bort mina röda toner för evigt när jag använde en ren färg.)

2011-06-03 @ 01:14:28
URL: http://frenchindiedisco.blogg.se/
Postat av: nellie

det kommer blekas av sig själv i sommar! va ute i solen

2011-06-04 @ 19:30:08
URL: http://radisorna.blogspot.com



Namn:

E-postadress:

Blogg: