LITE FRISYRANDE

Jag brukar ju nästan aldrig göra något med mitt hår som ni kanske vet, för det mesta har jag det i hästsvans eller så sover jag i flätor över natten och får något slags vågtjorv på morgonen som för det mesta är fint. Mitt hår är rejält förstört från när jag färgade från svart till brunt förra sommaren, och sedan dess har det inte repat sig. Jag är lite för nojjig för att våga klippa av allt och har därför tonvis med balsam/inpackningar/balsamspray i för att det inte ska se för hemskt ut!
Men, det jag tänkte komma till är att jag var ute och dansade med några vänner i helgen och för en gångs skull orkade jag fixa lite hår! En rätt vanligt beehive blev det, och även fast det inte syns nästan på bilderna så var den rejält hög också. Lite tuperande av håret mitt på huvudet, låta lite av nackhåret vara, tupera tupera tupera och sedan dra bak allt och fästa med hårnålar. Fint! Det jobbiga är bara att jag nu i flera dagar efteråt har kvar hela tuperingen i hårbotten även fast jag duschat en massa. Hm, det var inte så värt det men snyggheten framför allt, det vet ni va! Hoho.

Kommentarer
Postat av: aliciasivert

Sitter och läser igenom alla svar på Niotillfems förfrågan om vad som varit finast i den gångna veckan. Fastnar för din och fastnar av någon anledning alldeles genast direkt för hela din blogg och person. Vad väldigt fin du är, vad glad jag blir över att bloggtiteln är Afterglow eftersom det drar mina tankar till favoritlåten av the Small Faces. Hoppas du får en fin och bra vår!



('Beehive' är ett av mina favoritord. Låter det inte tryggt och hemtrevligt såsäg?)

2011-05-12 @ 21:16:53
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/



Namn:

E-postadress:

Blogg: