EN TURNÉHELG I LULESKOGARNA!

Jag vet inte hur mycket jag har sagt om det här, men jag och min klass är ju med i ett teatersammarbete som kallas för Länk. Förutom att spela vår slutproduktion "En vampyrberättelse" i Umeå hade vi också på schemat att åka upp till Luleå för en regionsuppvisning. Där var det tre andra ensembler som satte upp pjäser! Skellefteå gjorde samma manus som vi, en vampyrberättelse. (Så sjuukt mindblowing att se andra sätta upp samma som som en själv alltså, crazy!) Kalix körde pjäs som hette "Det som en gång var en fet jävla äng" (som var hur kul som helst) och till sist Viktor Rydbergsgymnasiet från stockholm som gjorde en helt jävla fantastisk uppsättning vid namn "Allt som lever här dör" Det var verkligen en av de bästa pjäser jag sett.
Nu kommer alltså vårt lilla luleäventyr!
I torsdags var det äntligen dags för oss att påbörja vår lilla turné! 06:13 bar det av från Umeå.
Väl på plats vad det uppackning som gällde, vi hade fått all scenografi uppkörd med lastbil nämligen.
Fixafixajoxajoxa
Som sig bör, så var blodet på plats.
Fick tillgång till norrbottenteaterns kostymavdelning och fick låna en feeet industristykmaskin som jag blev kär i!
Matpaus!
Kostym struken, organiserad och upphängd bakom scenen i väntan på att få användas.
Det funderades en del.
Och vi var på affisch ute i stan!
Fantastiska "Allt som lever här dör", Stockolmsgruppen.
En loge till oss! Eller, egentligen tre.
Tjusigt vare!
Sedan kom kvällen och det var dags för oss att spela! Inte så mycket att säga om det förutom att vi fick riktigt bra respons från både de andra ensemblerna och juryn, det var fett!

Kommentarer



Namn:

E-postadress:

Blogg: