27 maj, 2013

Värst vad saker ordnar upp sig nu! I fredags lade vi ut en annons på blocket om att vi söker lägenhet i Göteborg till hösten, mailade fram och tillbaka med lite folk och igår hamnade vi plötsligt i göteborg, med ett påskrivet kontrakt och en trea som bara är vår!!! I frölunda ligger den, ljus och vit och stor och fin och med badkar och balkong och shit. Känns helt knasigt fortfarande. Nu har jag såklart halkat in på inredningsbloggarna och damn, jag kommer behöva pengar i höst!! Vi flyttar in helt omöblerat så allt måste köpas in nytt (eller inte nytt, jag hoppas på riktigt mycket loppisfynd) Kommer också få ett helt rum som bara blir arbetsrum, är dödstaggad på att riktigt få fylla upp det med papper, färg, tyg och sprayburkar. Krgiotht. Och, som sig bör, här kommer pinteresthögen med inspobilder.
 




 
Har petat lite på mina ansökningar nu också, strök alla till Stockholm och lade till några sistaminutern-kurser i Japanska! Jag hoppas ju såklart på Tillskärarakademin, och sedan lite filmkunskap och dräkthistoria efter det på universitetet, men om allt skiter sig så har jag iallafall lite japanska och CSN <3
 
Upptäckte också att bara några hur ifrån mig så bor det Umebor! En bekant till en bekant sådär. Funderade på hur många jag känner i Gbg annars, inte många alltså. Lite rädd för att blir foreveralone men, nåja. Ska nog gå.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Åh, Göteborg är grymt, att flytta hit är det bästa jag gjort. Lycka till!

2013-05-27 @ 20:01:44
URL: http://enmansteater.blogg.se
Postat av: Camilla

"Vi", vem flyttar du in med? :) svara gärna i nästa inlägg.

2013-05-28 @ 18:46:08
Postat av: Sophia

Åh, apropå bästa fiket i Göteborg, det är ju såklart Two Little Birds på Andra Långgatan! Alternativt Con Amor som har stans godaste sallader och trevligaste personal. Oavsett, man har en del att välja på!

2013-05-30 @ 10:29:07
URL: http://enmansteater.blogg.se



Namn:

E-postadress:

Blogg: